За новия дизайн на Grabo.bg и още приятни изненади
Публикувано на 26 Април 2012 ·
Здравейте! Сигурно сте забелязали, че от няколко дни Grabo.bg има нова структура на списъците с оферти. Вярвам, че направихме разглеждането и намирането на оферти по-лесно за всички.
Основната новост, която въвеждаме е статичното меню с категории вляво. То ви позволява във всеки момент по-лесно да смените категорията, която разглеждате, както и да се върнете в страницата с всички оферти. Менюто е статично, когато се скролва надолу, за да е винаги видимо.
Вертикалнити менюта дават възможност за по-голям брой категории, затова се спряхме на такъв вариант. В предишния дизайн можехме да изброим не повече от 5-6 категории в хоризонталното меню, а идеите за нови вертикали, които искаме да развиваме надхвърля тази бройка.
Когато обсъждахме как да преструктурираме сайта, за да е по-удобен, ни хрумнаха още няколко идеи. Една от тях е към всяка оферта лесно да се вижда мястото на обекта на малка карта. Това е от първостепенна важност в по-големите градове, където транспортът е сериозен проблем, понеже разстоянията са големи.
В списъка с оферти се вижда малко пинче с адреса или квартала на обекта. Сложете мишката отгоре и веднага ще видите в коя част на града е бизнесът, който предлага офертата. Ако придвижите мишката малко нагоре - върху самата карта, тя автоматично ще се приближи до обекта, за да видите конкретното място по-отблизо.
Менюто за град вече се вижда само на списъка с оферти, а когато отворите конкретна оферта - там има нещо, което ние наричаме пътечка. Тя ви показва на кои критерии отговаря дадената оферта. За разлика от обикновените пътечки, нашата ви дава възможност бързо да смените разглежданата категория.
Променихме и целия хедър на сайта, като промените там са минимални. Търсачката е вече видима по всяко време, а не е просто иконка както преди. Пуснахме търсачката преди три месеца и според вътрешните анализи се ползва все повече. Тъй като броя на офертите постоянно расте, с времето вярваме, че тя ще се превърне в основен навигационен инструмент за нашите потребители.
Друга промяна в хедъра е иконката за известия. Обединихме всички видове известия в една иконка с формата на камбанка. Новите предложения за приятелство, съобщенията и коментарите от приятели вече излизат в нея, като при клик водят на съответното място.
Започваме нарочно забавен процес по пускане на постоянните бизнес профили. Идеята е, че всеки бизнес обект може да има свой профил в Grabo.bg, който да е достъпен дори когато фирмата няма текуща оферта.
Надяваме се тази част от сайта с времето да стане много полезна за намиране на услуги. Независимо дали в момента има оферта за масаж или не, в търсачката на Grabo Places можете да напишете масажи в Пловдив и както казваше Стив Джобс - “Бум! Имаме най-добрите масажни салони в града под тепетата. Магическо.”
Бизнес профилите в Grabo.bg са все още бета, затова не ги рекламираме по-амбициозно. Има няколко неща, по които все още работим и след това ще представим официално бизнес профилите. Очаквайте още една публикация, когато сме готови да ги анонсираме по-открито.
Надявам се, че новият дизайн на сайта ви харесва. Нормално е да ви отнеме известно време да свикнете, но вярвам, че така намирането на оферти ще е по-лесно. Ако забележите бъг или изпитвате някакви затруднения при работа със сайта, можете да оставите коментар тук или да ни пишете на .
Основната новост, която въвеждаме е статичното меню с категории вляво. То ви позволява във всеки момент по-лесно да смените категорията, която разглеждате, както и да се върнете в страницата с всички оферти. Менюто е статично, когато се скролва надолу, за да е винаги видимо.
Вертикалнити менюта дават възможност за по-голям брой категории, затова се спряхме на такъв вариант. В предишния дизайн можехме да изброим не повече от 5-6 категории в хоризонталното меню, а идеите за нови вертикали, които искаме да развиваме надхвърля тази бройка.
Когато обсъждахме как да преструктурираме сайта, за да е по-удобен, ни хрумнаха още няколко идеи. Една от тях е към всяка оферта лесно да се вижда мястото на обекта на малка карта. Това е от първостепенна важност в по-големите градове, където транспортът е сериозен проблем, понеже разстоянията са големи.
В списъка с оферти се вижда малко пинче с адреса или квартала на обекта. Сложете мишката отгоре и веднага ще видите в коя част на града е бизнесът, който предлага офертата. Ако придвижите мишката малко нагоре - върху самата карта, тя автоматично ще се приближи до обекта, за да видите конкретното място по-отблизо.
Менюто за град вече се вижда само на списъка с оферти, а когато отворите конкретна оферта - там има нещо, което ние наричаме пътечка. Тя ви показва на кои критерии отговаря дадената оферта. За разлика от обикновените пътечки, нашата ви дава възможност бързо да смените разглежданата категория.
Променихме и целия хедър на сайта, като промените там са минимални. Търсачката е вече видима по всяко време, а не е просто иконка както преди. Пуснахме търсачката преди три месеца и според вътрешните анализи се ползва все повече. Тъй като броя на офертите постоянно расте, с времето вярваме, че тя ще се превърне в основен навигационен инструмент за нашите потребители.
Друга промяна в хедъра е иконката за известия. Обединихме всички видове известия в една иконка с формата на камбанка. Новите предложения за приятелство, съобщенията и коментарите от приятели вече излизат в нея, като при клик водят на съответното място.
И сега изненадата...
Започваме нарочно забавен процес по пускане на постоянните бизнес профили. Идеята е, че всеки бизнес обект може да има свой профил в Grabo.bg, който да е достъпен дори когато фирмата няма текуща оферта.
Надяваме се тази част от сайта с времето да стане много полезна за намиране на услуги. Независимо дали в момента има оферта за масаж или не, в търсачката на Grabo Places можете да напишете масажи в Пловдив и както казваше Стив Джобс - “Бум! Имаме най-добрите масажни салони в града под тепетата. Магическо.”
Бизнес профилите в Grabo.bg са все още бета, затова не ги рекламираме по-амбициозно. Има няколко неща, по които все още работим и след това ще представим официално бизнес профилите. Очаквайте още една публикация, когато сме готови да ги анонсираме по-открито.
Надявам се, че новият дизайн на сайта ви харесва. Нормално е да ви отнеме известно време да свикнете, но вярвам, че така намирането на оферти ще е по-лесно. Ако забележите бъг или изпитвате някакви затруднения при работа със сайта, можете да оставите коментар тук или да ни пишете на .
Коментари
mmm mmm e
преди месец