Не пропускайте да гледате една пиеса с номинация за "Икар" за драматургия, спечелила конкурса на театър "София" сред над 140 други текста, и играна общо в двата си варианта в Лондон, Оксфорд, Виена, Берлин, Единбург и други европейски градове това лято!
Гледайте моноспектакъла "Гъдулката" на 4 Октомври от 19:30ч, в Сити Марк Арт Център - за 8лв!
Повече за представлението:
Режисьор: Милена Анева
Продуцент: Миро Кокенов
Участват: Миро Кокенов
Драматург: Райко Байчев
Превод: Анжела Родел, преводач от български на английски език
След поредица от неуспехи по музикални фестивали един гъдулар се сблъсква с кризата на средната възраст. Неговата любов и отдаденост към любимия инструмент е поставена на изпитание от внезапната среща с мистериозно момиче. Търсейки причините за своята несретност и изход от ситуацията, в която е, гъдуларят прави изповед за дълбоката връзка, която има с гъдулката. Хуморът и драмата непрекъснато сменят ролите - трагикомедията е гарантирана още от първия досег с неговата изповед.
Дали неговата свенливост, стеснителност и липса на самочувствие ще унищожат една връзка преди дори тя да е започнала? Изгубил ли е гъдуларят вяра в силите си и в музиката или музиката е загубила влиянието си над него? Как пандите се вписват в цялата тази дилема? Aктьорът Миро Кокенов повежда публиката в трагикомично пътешествие на съмнение, сарказъм и любов в този моноспектакъл, потопен в българския фолклор.
• Пиесата е с номинация за "Икар" за драматургия;
• Печели конкурса на театър "София" сред над 140 други текста;
• Играна е общо в двата си варианта в Лондон, Оксфорд, Виена, Берлин, Братислава, Брайтън, Питърбъро и се представя с триседмичен маратон на театралния фестивал в Единбург през лятото на 2017-та.
Откъси:
"Ако ви кажат, че по-неблагодарен инструмент от гъдулката няма, вярвайте им. Няма. Макар, че се съмнявам някой да ви кажа така, понеже съвременните хора почти не се вълнуват от гъдулката и животът им често минава без дори дума да отворят за нея. Те обикновено се задоволяват с обяснението, че гъдулката е "нещо като цигулката" и спират дотам, мислейки, че не им е нужно да научат повече. Разбира се, че не им е нужно! Единственото сигурно нещо за живота е, че можеш да го изживееш пълноценно, без изобщо да узнаеш що за инструмент е гъдулката."
"Изобщо, гъдулката постоянно се намесва в общуването ви с хората. Длъжен съм да ви предупредя да не се захващате с нея, ако носите някакво широко разпространено име, примерно Петър или Георги. Това е лоша комбинация, защото на хората веднага им хрумва да те отличат сред останалите петъровци или жоровци посредством гъдулката. Така че ако се казваш Петър и свириш на гъдулка, почти сигурно е, че рано или късно ще станеш Пешо гъдулката. На всичкото отгоре самата дума "гъдулка" е толкова натраплива и запомняща се, че прави прякора вечен. Можеш да спреш да свириш, да завършиш за адвокат, банкер, художник - няма значение, за светът ти винаги ще си останеш Пешо гъдулката."
Отзиви
Героична и вълнуваща фигура, гъдуларят е уязвим, но усмихващ се глупчо; отчаян, но отказващ да се предаде персонаж. Миро Кокенов несъмнено влага всичко в ролята си. На моменти се почувствах така, сякаш наблюдавам боен подвиг на издръжливостта. Актьорът е подчинен на една връзка, от която не може да се освободи истински. Но през отчаянието пробиват бледи лъчи на любов"
Мартин Петит, everything-theatre.co.uk
"Докато Кокенов размахва лъка като кама, а после се грижи с нежност за гъдулката, става ясно, че това е афера на любов и омраза между музикант и инструмент".
Изабел Беруик, viewsfromthegods.co.uk
"Интригуващ поглед към българското живеене, с много сарказъм, леко горчив вкус и хумор, който докосва."
Крис Омауенг, londontheatre1.com
Статии
http://www.dnevnik.bg/istorii_na_denia/2017/02/05..
http://paper.standartnews.com/bg/article.php?arti..
http://bnr.bg/radiobulgaria/post/100709389/mirosl..
Тийзър
https://www.youtube.com/watch?v=6ZuH7uQb0Lg