"Албена"
Обречена любов, предизвикваща яростна нежност, могат да видят почитателите на Мелпомена. Спектакълът„Албена" от Йордан Йовков на режисьора Пламен Панев е поредната премиера на Драматичен театър Пловдив.
Според режисьора "Албена" е най-добрата българска драма, това е класическа пиеса, която се родее със световните шедьоври като "Ромео и Жулиета", "Отело", "Кармен", "Коварство и Любов",
В спектакъла се открояват 4 главни роли – на Албена, на Нягул, на Куцар и на Иван Синебирски. Петата главна роля е на селото, което този път е отрицателен образ, който може да разпъне грешницата или да я превърне в икона.
Има много мистика в края на пиесата и много въпроси. Ролите на едноименната героиня и на Нягул са поверени на станалата известна с участието си в сериала "Забранена любов" Саня Борисова и дебютантът, наскоро завършил НАТФИЗ в класа на проф. Атанас Атанасов, Христо Пъдев, а сред актьорския състав са още Симеон Алексиев, Мария Станчева, Троян Гогов, Анелия Ташева, Петър Тосков и други.
"VIP"
Участват:
Мариан Вълев
След 20 годишно отсъствие от театралната сцена,Мариан Вълев ударно се завръща в с постановката "VIP". Прави го така, както умее единствено той - хитово и зверски любопитно.
Моноспектакълът "VIP" е по текст на нашумелия и вече утвърден автор Ерик Богосян. Оригиналното заглавие на пиесата е - "Wake Up and Smell the Coffee". До сега моноспектакълът се играе под огромен интерес на световните сцени, но както се досещате - Мариан Вълев му придава онази емоционалност и неподправен стил, заради която го обичаме.
Актьорът се изправя сам на сцената и приканва публиката да се впусне в приключението, на което го отвежда гениалния текст. Във "VIP" - комедията и драматичните прозрения се редуват, сместват и доизграждат. Измежду множеството усмивки се прокрадват сериозни изводи и проблеми, за които всеки от нас е търсил изход. Актьорът вече спечели уважението, одобрението и най-вече сърцата на българите с разтърсващата си емоционална откровеност и дълбока съпричастност на сложните събития в родината. И то не само със силна човешка и гражданска позиция, но и с многопластовите герои, в които се превъплъщава.
Постановката спечели вниманието на почитателите на актьора, който доби популярност с ролята си на Куката в „Под прикритие”. Актьорът Мариан Вълев ударно се завърна на театралната сцена след близо 20- годишно отсъствие с моноспектакъла "VIP". Постановката веднага спечели вниманието на почитателите на актьора, който доби популярност с ролята си на Куката в българския сериал "Под прикритие". Още от премиерата залите се пълнят, а билети няма за седмици наред, видя РЕПОРТЕР.
Спектакълът е по текст и драматургия на Ерик Богосян, който е автор на хита "Секс, наркотици, и рокендрол". Въздействащият монолог на Вълев е изграден като миниспектакли, които едновременно се допълват и се противопоставят. Основната линия около която се върти сюжетът е самозабравата, разрушителната жажда за слава и фалшивите идеали, които обземат днешното "VIP" общество. На сцената се пресъздават отделни моменти, които осмиват тези, които "мечтаят да не чакат на опашки, да се возят в първа класа, да сядат на ВИП сепаретата и да пият скъпо вино". Освен привидно привлекателната страна на тези блага, Вълев разкрива и как по пътя към тях хората са готови да прегазят всичко и всеки.
Посланието обаче не се предава директно. Зрителите са оставени сами да стигнат до него като виждат в героя събирателния образ на всички разрушителни стремежи на днешните "звезди". На сцената виждаме един човек, който намира за единственото важно нещо в живота, "да мачка другите". Куката се въплътява в жаден за признание актьор, чието мото е "и името да ми поискат и него ще им дам", само и само да звучи по-добре, когато тълпите го крещят.
Вълев споделя, че пиесата го е грабнала, защото текстът съвпада 100% с неговите представи за "изкуство, комерс и билети първа класа". "Четейки пиесата, аз имам чувството, че всичко, написано там, идва от моето сърце и не ми представлява никаква трудност да го защитя", казва актьорът. Действието върви леко и двата часа в залата минават неусетно. Комедията и драматичните прозрения се редуват, сместват и доизграждат. Измежду множеството усмивки се прокрадват сериозни изводи и проблеми, за които всеки от нас е търсил изход.