Режисьор на постановката е Славчо Николов, диригент е младият и талантлив Димитър Косев, сценографията е на Иван Токаджиев, адаптацията на костюмите е на Ана-Мария Токаджиева, консултант пластика е Ромина Славова - примабалерина. Настоящата премиера е по музикалната преработка (адаптация) на Ерих Волфганг Кориголд, сценична преработка (адаптация) Макс Райнхард и превод Х.Левенсон.
В главните роли зрителите ще имат удоволствието да видят прекрасната Елена Петрова като Елена, Парис е Николай Моцов, Милко Михайлов- в ролята на Менелай, солистът на Музикалния театър-София Христо Сарафов гостува в ролята на Калхас и други. В ролите на Аякс 1 и Аякс 2 са актьорите от Държавен куклен театър - Стара Загора - Цвети Пеняшки и Янчо Иванов.
Елена Петрова е родена през 1994г в град Сливен. Завършва Хуманитарната гимназия "Дамян Дамянов", но се насочва към оперното изкуство след дългогодишното музициране под палката на Маестро Методий Григоров в детски хор "Дружна песен" и смесен хор "Добри Чинтулов", гр. Сливен. Завършва Национална музикална Академия "Проф. Панчо Владигеров" в класа по класическо пеене на проф. Жасмина Костова. Дебют на професионалната сцена прави през октомври 2016г в главната роля на Метела от оперетата на Жак Офенбах "Парижки живот" с режисьор проф. д-р Румен Нейков и диригент Димитър Косев. Участва в редица концерти като авторския концерт на проф. Георги Костов с диригент Деян Павлов; съвместен концерт на Национална музикална Академия и Софийска филхармония с диригент Славил Димитров; "Нещо на сериозно, нещо на шега и изобщо като нищо на света" с диригент Левон Манукян; "Една вечер в операта"- съвместен концерт-спектакъл на НМА и Държавна опера - Стара Загора с режисьор Огнян Драганов и диригент Ивайло Кринчев, също така участва в най-новия проект на операта - "Queen - шоуто продължава" с диригент Димитър Косев. През 2017г играе в още три продукции на Държавна опера - Стара Загора - в съвременната камерна опера от Георгос Минас "Пламъци в платната на нощта"- световна премиера ; "Вълшебната флейта" в ролята на Втора дама и "Бохеми" в ролята на Мюзета. През април 2016г печели Специалната награда в Академичен конкурс "Проф. Илия Йосифов". В момента завършва своята магистратура в НМА "Проф. Панчо Владигеров".
Режисьорът Славчо Николов за премиерата на "Хубавата Елена":
(Фалшивите новини от древността до наши дни)
Каква жена е била всъщност Елена - вярна или невярна? Тя изневерила ли е на Менелай наистина, или това е удобна инсинуация? Принудена ли е била да бъде с Парис (предсказания на богове, изпращане на съпруга й в далечни земи) и доколко изобщо е можела да се противопостави тя на политическия и божествен елит на древна Спарта, търсещ повод и възможност да предизвика нова война?
Събитията описани в тази опера-буфа са се случили преди 3600 години. Самият Омир не е техен съвременник, живее около 600 години по-късно. Един сляп певец описва събития разказвани от уста на уста, с цялата полепнала паяжина от измислици и фантазии на хиляди години. Какво друго е това ако не прототип на днешните фалшиви новини, които мислим за "изобретение" на 20 век?!
От битовата тематика, през социалните проблеми до политическата обстановка - днес сме непрекъснато облъчвани от фалшивите новини. Те действат на подсъзнателно ниво, което ги превръща в страх и парализира мислите и действията на хората. Манипулацията се превръща в изкуството да господстваш над масите.
Нека гледаме "Хубавата Елена" с непредубедени мисли и чувства!
Омъжена по волята на баща си, за да се укрепи мощта на Спарта, оставена сама в един доминиращо мъжки, патриархален свят, Елена дори се опитва до подкрепи своя съпруг Менелай. Но когато всички искат война с Троя - нужно е да се намери една изкупителна жертва, която да стане заложник на цялата политическа система. В ход е замисъл, съвършен и манипулативен. Богове, царе, министри, оракули и жреци - и срещу тях - една жена! А дали наистина това се е случило между Елена и Парис в Спарта?! Ние категорично нямаме никакви сведения.
Реабилитацията на Хубавата Елена е някакъв вид реверанс, извинение към всички жени. Не е допустимо жената да се свързва непременно с изневяра, предателство, лекомислие и коварство. Надявам се да разрушим стереотипа, което е далеч по-трудно, отколкото да се оставим на интерпретации, използвани години наред и сложили етикет на Хубавата Елена като жената, изневерила на мъжа си и станала причина за Троянската война.
В този спектакъл Хубавата Елена е просто една жена, объркана от своите чувства и желания, притисната от обстоятелства и заговори, станала жертва на по-силните от нея.
Първата постановка на "Хубавата Елена" на сцената на Старозагорската опера е в далечната 1957г, на 21 Юни, с режисьор Георги Петров, художник Петър Русков, хормайстор Иван Димов и балетмайстор Фео Мустакова-гост. Следват премиери през 1981г с диригент Божидар Бонев и режисьор Георги Петков, хормайстор Богдана Попова. През 1999г с диригент Красимир Къшев и отново режисьор Георги Петров, художници Радостин Чомаков-гост и Бояна Чомакова-гост, хормайстор Емил Минев, хореограф Пенка Филипова. Последната постановка на тази опера-буфа е дело на режисьора Хачо Бояджиев, с диригент Красимир Къшев, художници Димо Костадинов-гост и Лили Костадинова-гост, хормайстори Богдана Попова и Младен Станев, хореографията е била на Алида Бонева.