Разбирането за стратегическата роля на бранда:
Част от разбирането на стратегическата роля на бранда е и разбирането на това какво изобщо е той.
• Какво е и какво не е бранд;
• Да разбираме връзката бранд-продукт;
• Каква е ролята на комуникацията в създаването и развитието на бранд;
• Какви стратегии съществуват при управлението на бранда във времето и пространствотo.
Теорията зад практиката на "ценността на марката" (Brand Equity):
• Пазарни анализи и оценки на ценността;
• Лостове за управление на ценността.
Защита на търговските марки:
Как да осъществим защитата на търговските марки?
• Какво можем да защитим като търговска марка? Определение за търговска марка. Видове търговски марки;
• Избор на стратегия за защита - територия, ред за регистрация, "Чисто поле", връзка с Интернет домейн имената, бюджетиране;
• Процедура по регистрация в Патентно ведомство;
• Упражняване на права върху търговски марки.
Практически модул:
Как да работим с бази данни за търговски марки и интернет домейн имена и да осъществяваме проучвания относно тяхната регистрабилност в България и ЕС?Как да работим с бази данни за търговски марки и интернет домейн имена и да осъществяваме.
Лектори на семинара са двама експерти в областта:
• Д-р Димитър Трендафилов е експерт и консултант в областта на брандинга и стратегическите комуникационни решения; управляващ партньор в "Brand in trend", агенция специализирана в бранд изследванията и потребителско поведение. От 2010г е редовен преподавател в Нов български университет с курсове по изграждане и развитие на търговски марки, комерсиална комуникация, маркетинг мениджмънт и др. В резултат от над 8 години работа върху практиките в бранд мениджмънта и комуникациите Димитър издава монографията "Семиотични изследвания на търговската марка" (2017г);
• Венцислав Стоилов е магистър и мениджър по Интелектуална собственост с над 10-годишен практически опит придобит както в национални, така и в международни проекти. В обхвата на неговите компетенции попадат изграждането на корпоративни стратегии за защита и управление на интелектуална собственост, както и създаването и въвеждането на фирмени политики и стандарти за работа с обекти на интелектуална собственост.
Венцислав е сертифициран да представлява бизнес организации пред Патентно ведомство на Р. България и Европейското ведомство по интелектуална собственост (EUIPO). От четири години е преподавател в курс по "Основи на мениджмънта на интелектуалната собственост" в Нов Български Университет.
Програма на семинара:
08:45 - 09:15ч - Регистрация на участниците
09:15 - 09:30ч - Откриване на семинара и запознаване
между участниците
Първи панел - Лектор Д-р Димитър Трендафилов
09:30 - 11:00ч - Тема 1 - Разбирането за стратегическата
роля на бранда
Част от разбирането на стратегическата роля на бранда е и разбирането на това какво изобщо е той. Самото управленско решение да се създаде бранд е стратегическо и има пряка връзка с продукта, който той ще представя. Оттам насетне идва комуникацията и гъвкавото управление на бранда и продуктовия микс под неговата шапка.
В този модул ще научим:
• Защо създаваме търговски марки;
• Какво е и какво не е бранд;
• Да разбираме връзката бранд-продукт;
• Каква е ролята на комуникацията в създаването и развитието на бранд;
• Какви са групите бранд стратегии;
• Какви стратегии има при управление на повече от един бранд (архитектура на бранда);
• Какви стратегии съществуват при управлението на бранда във времето и пространството;
• С какви критерии следва да се съобразяваме при разширяване присъствието на бранда;
• Добри и не толкова добри практики от най-големите брандове.
11:00 - 11:30ч - Кафе пауза
Втори панел - Лектор Димитър Трендафилов
11:30 - 13:00ч - Тема 2 Теорията зад
практиката на "ценността на марката" (brand equity)
Търговската марка представлява монета с две страни - едната касае изграждането на нейната ценност в потребителското съзнание, а другата се отнася до опазване на тази ценност във времето, така че тя да продължи да генерира ползи, както за компанията, която я притежава, така и за потребителите, които я ползват.
В този модул ще научим:
• Произход и значение на понятието за ценност/стойност на търговската марка;
• Пазарни анализи и оценки на ценността;
• Структура и елементи на ценността на брандовете;
• Лостове за управление на ценността.
13:00 - 14:00ч - Обедна почивка - обяд в ресторанта на хотел Бест Уестърн Сити
Трети панел - Лектор Венцислав Стоилов
14:00 - 15:30ч - Тема 3 - Защита на търговските марки
Защитата на интелектуалната собственост и в частност търговските марки стана част от бизнес стратегията на всяка компания по света осъзнаваща своята позиция на пазара, своите конкурентни преимущества и ролята които те имат за нейния успех.
В този модул ще научим:
• Защо е необходимо да защитим търговските си марки чрез способите на интелектуалната собственост?
• Как да осъществим защитата на търговските марки?
• Какво можем да защитим като търговска марка? Определение за търговска марка. Видове търговски марки;
• Основни принципи на защитата на търговски марки?
• Подготовка за осъществяване на защитата;
• Избор на стратегия за защита - територия, ред за регистрация, "Чисто поле", връзка с интернет домейн имената, бюджетиране;
• Процедура по регистрация в Патентно ведомство;
• Последващи действия по поддържане защитата на търговски марки;
• Правоприлагане на права върху търговски марки.
15:30 - 16:00ч - Кафе пауза
Четвърти панел - Лектор Венцислав Стоилов
16:00 - 17:30ч - Тема 4 - Практическо обучение
Как да работим с бази данни за търговски марки и интернет домейн имена и да осъществяваме проучвания относно тяхната регистрабилност в България и ЕС?
Тренинг сесия
17:30 - 18:00ч - закриване на семинара и връчване на сертификатите за участие
Обучението е за всички, които искат да развият и защитят бизнеса си!