Теми, засегнати в "Кризисен PR":
• Принципи и инструменти за реакция при екстремни обстоятелства;
• Работа с медии по време на криза;
• Приоритетни публики по време на криза и комуникация с тях;
• Стратегии и тактики за действие при криза;
• Превръщане на негативите в позитиви;
• Анализ на актуални примери от българската и световната практика на кризисния PR;
• Решаване на практически казуси.
Информация за лектора:
Валерия Пачева е доктор по журналистика. Преподавател е в УНСС и СУ „Св. Климент Охридски“ по теория на комуникациите, кризисен PR и комуникационен мениджмънт на културните индустрии. Има дългогодишен опит като журналист и PR експерт. Участвала е в няколко международни конференции, организирани от Катедрата на ЮНЕСКО на СУ. Автор е на учебника „Връзки с обществеността и бизнес комуникация“ (в съавторство с проф. Л. Стойков), а през 2009 година излезе и първата й самостоятелна книга „Кризата под контрол. Корпоративна комуникация в кризисна ситуация".
Акценти в програмата на "Събитиен мениджмънт":
• Технология на успешните събития – време, място, бюджет, контрол.
• Етапи в управлението на събития.
• План за реализация на събитие.
• Креативност на успешните събития – концепция на събитието, дизайн на мястото, писане на сценарии.
• Ефективност – запомнящи се събития, резултатни събития, послания, които се помнят дълго.
• Най-успешното събитие в живота или технологията, която гарантира много успешни събития.
• Казуси от практиката.
Информация за лектора:
Стефания Темелкова има магистърска степен „Управление на връзки с обществеността” от НБУ и в момента е редовен докторант към департамент „Икономика и бизнес администрация” в същия университет.
В НБУ тя преподава „Бизнес комуникации“ и „Връзки с обществеността“, „Управление на събития“, „Рекламни и търговски комуникации“ и др. Води курсове в Центъра за обучителни ресурси в СУ „Св. Климент Охридски” и в Международното висше бизнес училище, Ботевград.
Въпреки че е сред най-младите преподаватели в M3 College, Стефания Темелкова има и сериозен практически опит. Тя е била PR мениджър в BG Business, редактор на месечния бизнес бюлетин BG Business Bulletin и PR мениджър на проекта „Денят на Филип Котлър в България” през 2007 г. След това продължава да работи като PR специалист в „Балкан българска телевизия“ АД. От април 2010 пък съчетава преподавателската дейност с позицията на маркетинг мениджър в Уеб Медия Груп.
Акценти в програмата на "Основи на PR. Въведение в професията":
Идеалният въвеждащ курс по PR за тези от вас, които знаят нещичко, но и доста им убягва. Не са учили комуникации, но много биха искали да се занимават с тази професия или пък в работата им се налага да изпълняват такива задачи.
С други думи, този курс е вашият шанс да се влюбите безнадеждно в професията PR, ако все още не сте. Защото ще започнете да я опознавате.
• За какво служат теориите? За пропагандата, за лидерите на мнение, за общественото мнение и за стереотипите;
• Що е новина? Как се правят новини? Методът на „обърнатата пирамида”;
• Какво е и какво не е PR? Онова, без което не можем – дефиниции, функции, принципи, ключови понятия и знакови имена. Какво работят PR специалистите?;
• PR мениджмънт: дефиниране на проблема; планиране и програмиране; действие и комуникация и оценка на програмата;
• Конструиране на стратегии и избор на ефективни тактики за достигане до целевите публики. PR концепция и PR програма – решаване на казуси;
• Изграждане на ефективни връзки с медиите. Предимства и недостатъци на комуникационните канали спрямо конкретния PR казус.
За всичко това и каквото още искате да попитате за PR ще стане дума по време на вечерния курс с д-р Валерия Пачева.
Теми в програмата на "Принципи и концепции на маркетинга":
• Фундаментални принципи на маркетинга. Основни маркетингови концепции и как да ги реализираме в бизнеса. Маркетингово и пазарно късогледство;
• Основни понятия в маркетинга – нужди, желания, потребности, полезност, търсене, продукт, размяна, възприятия, предпочитания и нагласи на потребителите. Чувство за маркетинг. Видове потребителско търсене и как да управляваме търсенето;
• Маркетингови анализи и прогнози. Методи за анализ на бизнес средата – потенциал на пазара и конкурентна структура на пазара. Как да осъществим прехода от анализа към вземането на решения и действия;
• Маркетингова информационна система. Маркетингови изследвания. Осъзнаване на връзката данни – информация – решения;
• Сегментиране, избор на целеви пазар/и, диференциране и позициониране на продукта (STP Process). Какво е маркетингово сегментиране – как и защо да сегментираме пазара;
• Диференциране и позициониране на продукта/бранда в съзнанието на потребителите. Изследване на позиционирането чрез възприятията и предпочитанията на потребителите. Позиционни анализи. Стратегии за позициониране. Физическо или психологическо маркетингово позициониране.
Маркетинг микс:
• Продуктова политика. Нива на продуктово диференциране. Концепция за жизнения цикъл на стоката. Търговска марка и бранд. Брандинг. Мултибранд стратегии;
• Ценова политика. Състав и структура на цената. Видове цени и ценови съотношения. Основни ценообразуващи фактори. Методи за ценообразуване;
• Дистрибуционна политика. Дистрибуционни посредници. Избор на канали за дистрибуция – видове и особености. Търговия на едро. Търговия на дребно. Физическа дистрибуция (логистика). Управление на веригата за доставка на стойност (supply chain management);
• Комуникационна политика. Етапи в разработването на ефективна комуникация, цели, бюджет, структура;
• Маркетингов комуникационен микс. Интегрирани маркетингови комуникации. Реклама. Насърчаване на продажбите (промоции). Лични продажби. Връзки с обществеността;
• Маркетинг 3.0. От продуктите (маркетинг 1.0) към клиентите (2.0) към човешкия дух (3.0);
• Прилагане на наученото. Разработване на индивидуален практически казус. The Business Model Canvas.
Информация за лектора:
Станимир Андонов е мениджър на MarketingPro Engineering – компания, специализирана в създаването на софтуер и съдържание за iphone/ipod/ipad и Android базирани устройства. Станимир Андонов е завършил УНСС. Бил е докторант в Икономическия институт на БАН. Работил е като преподавател по маркетинг и директор на програма в Нов български университет. Бил е и хоноруван асистент в Университета за национално и световно стопанство, а в момента е щатен преподавател във Висше училище по застраховане и финанси – София.
Научните му интереси са свързани с маркетинговото сегментиране, диференциране и позициониране. Той е бил ръководител на национално представително изследване за позиционирането на застрахователните компании, работещи в България. Има и редица публикации по този въпрос. Другата тема, която сериозно го ангажира, е невромаркетингът.
Станимир Андонов е част от екипа, осъществил първото невромаркетингово изследване в страната, и е съавтор на книгата, в която са представени резултатите от изследването – „Въздействие на телевизионната реклама върху вниманието, паметта и преработката на информация при зрителите”, изд. Стопанство, УНСС
Той е автор и на електронната книга „Levels of Product Differentiation in the Global Market” – продавана от amazon.com