Групите се водят от учители завършили и работили по метода на Монтесори и Детско ранно развитие. Обученията се водят от екип от специалисти, психолог и педагози. Групите са по възрасти и за съобразено с натовареността на Образователния център.
Понеделник, Сряда и Четвъртък детето ще работи според възрастта и възможностите си в пет направления:
• Математика в игри
Децата се научават как да направят кръг и други геометрични форми. Обучението включва материалите. Децата се учат на математика и геометрия с игри и форми. Индивидуално с всяко едно дете се рисува и работи.
• Български език в игри
Децата се научават как да ползват и да ценят книгите, а също се научават и на независимост. Учителката кани всички деца да седнат в кръг, да слушат и да гледат внимателно. Тя показва книгата, как се прелистват страниците, как трябва да пазим книгите и колко са важни те за нашето развитие. Обяснява се какво има на картинките, какви форми имат, цветове, животни или каквото е показано в книжката. Целта е детето да започне да ги разпознава и да успява да съставя изречения.
• Английски
Децата се запознават с Английският език под формата на Игри, Песни и Рисуване.
• Наука
Запознаване с светът около нас чрез игри на открито,докосване до природата и посещения на Театри, Музеи, Игри за деца и други.
• Музика за деца
За музиката казват, че е един от специалните дарове на Бог към човечеството. Да така е, но нека въведем децата си в този чудесен свят на хармония, нека душите им да го усетят, да го обикнат и да го търсят.
• Рисуване и Арт
Децата се научават да работят последователно, докато рисуват. Учат се да развиват чувството за ред и концентрация и координация.
Вторник и Петък детето ще работи според възрастта и възможностите си в три направления:
Индивидуални занимания според класа на детето плюс арт и музика за развитие на творческото въображение и потенциал.
Класовете:
1. Клас "Бебета" от 1 месец до 1 година
В класа ние ще ви покажем много идеи за музика, ритъм и движение, ще използваме различни техники на масаж и игри.
Новородените и съвсем малки бебета виждат доста малко в сравнение с нас, порасналите пък чуват малко по-добре и съвсем малко разбират. Примитивните или първичните рефлекси, с които се раждат бебетата са жизнено важни на този етап от живота им. Препоръчваме, когато то е будно, да прекарва повече време по коремче. Насърчаваме родителя да му прави масаж и съответни движения които стимулират вестибуларния апарат. Препоръчваме на родителите да не слагат бебетата си седнали, докато те не го направят сами.
За едно дете, което пълзи, е много важно развитието на гръбначния стълб както и на мускулите на гърба и врата. Също така е важно стимулирането и развитието на всичките му сетива. Това ще помогне за правилното интегриране на двете страни на мозъка, процес, който ще продължи в следващите няколко години от живота му. Не бързайте да искате вашето дете да проходи. Времето, прекарано в пълзене, помага на неговото развитие.
2. Клас "Ходещи" от 1 до 2 години
В клас Ходещи продължава работата с музика, ритъм и танц. Масажната техника се променя в тип "крокодил". Ходенето изправени е помогнало на децата да овладеят големите мускулни групи на тялото си . Започва работа за развитието на фините двигателни мускули на ръцете и пръстите.
Сега бебета са проходили и често се клатушкат като пингвини. Това е етап, в който и двете страни на тялото им работят едновременно и заниманията в класа са насочени към подобряване на баланса и мускулния тонус чрез упражнения и танци.Започва и етапът на катерене и скачане с два събрани крака.
Концентрация на тази възраст е кратка, но започваме работа за слухова памет чрез повторението на детски стихчета. Малките деца започват да разбират описателни думи , като "голям" и "малък" , както и концептуални думи като "над" и "в" .Започва запознаването на децата с тези странни неща, наречени думи. Способността да разберат и изпълняват прости инструкции е цел през тези месеци. Започва ученето на цветове. Децата вече могат да следват две команди последователно – тоест могат да донесат топката и да седнат върху нея. (от 1 година нагоре децата работят с педагозите)
3. Клас "Скачащи" от 2 до 3 години
Учителите работят за подобряването на слуховите умения и памет на децата, както и за визуалната. Стимулирането чрез музика, слово и танц продължава. Умението да разбират и изпълняват инструкции вече е усложнено до три. Танците помагат на децата да се движат и да мислят едновременно, спазвайки ритъма. Визуалното проследяване на дума и образ, броенето и ученето на цветове продължава.
Децата на възраст от 2 години са в етап, на който всяко полукълбо на мозъка им може да контролира движенията на съответната страна на тялото. Започват да движат части на тялото си независимо една от друга. Техниката на масаж "крокодил" се ползва всеки час, тъй като спомага за развитие на координацията и заместването на първичните рефлекси с осъзнати.
Възможността да се прави едно движение с десните ръка или крак, а друго с левите, е важен етап от развитието на детето и преход към етапа на кръстосани движения. Етап, важен за интегрирането на функциите на мозъка и правилното му развитие. Децата на тази възраст си мислят, че светът е техен, но все още им предстои да овладеят контрола върху мозъка си така, че лявата и дясната страна на тялото им да изпълняват различни задачи, независимо една от друга.
4. Клас "Любопитко" от 3 до 4 години
Децата в клас Любопитко усъвършенстват своите умения в областта на баланса и координацията, слухово и зрително възприятие, фини двигателни умения и мускулен тонус. Масажната техника „крокодил“ им помага да свикнат с независимото движение на ръце и крака и да добият представа за своето тяло – къде започва и свършва то.
Децата в клас Любопитко обичат да се катерят, да бягат и галопират, да скачат и се претълкулват, всъщност обичат всяко движение! Те също така стават все по-социални и обичат да играят с другите деца. Насърчаваме работа в екип. Упражненията в този клас учат децата да използват противоположни ръка или крак в дейности като хвърляне, ходене, тичане и т.н.
5. Клас "Знам и мога" от 4 до 5 години
Груповите игри са по-сложни и насърчават работа в екип. Езиковата и слуховата памет се тренират с все по-комплексни занимания, които подготвят децата за етапа грамотност. Музика, ритъм и танц присъстват във всеки час.
Много специфични са заниманията в класа. Упражнения за развитие на сила в раменния пояс, които спомагат за фина корекция на координацията, концентрацията и двигателните умения, се редуват с работа за фина моторика и развитие на координация око-ръка.
За да се адаптират по-лесно към училищна среда, децата трябва да имат умения за осъзнати и автоматични движения. Те трябва да бъдат в състояние да използват една част от тялото си, независимо от други части, да могат да преминат с ръка над средната линия на тялото си във вертикална, хоризонтална и странична посока и да могат да седят на едно място. Завършилите клас са практикували всичко това и са подготвени за преход към училище.
• Музика за деца - за музиката казват, че е един от специалните дарове на Бог към човечеството. Да така е, но нека въведем децата си в този чудесен свят на хармония, нека душите им да го усетят, да го обикнат и да го търсят.
За децата до 3 години:
- Игри с песни;
- Игри с музика за слушане;
- Песни;
- Чувство за ритъм;
- Дидактични игри;
- Звуковете около нас.
За децата над 3 години:
- Основи на музиката;
- Стилове в музиката;
- Творчески задачи;
- Упражнения за увеличаване капацитета на белите дробове-препоставка за добро здраве.
За всички: Музикално – подвижни игри, танци, хореография и упражнения.
• Рисуване и Арт - децата се научават да работят последователно, докато рисуват. Учат се да развиват чувството за ред и концентрация и координация.
Изучаване на различните техники за рисуване:
- моливи;
- фулмастери;
- водни бои;
- пастели;
- други бои.
Както и:
- рязане с ножица;
- игри с пластелин;
- игри с глина.
И още много разнообразни и различни теми и игри.
Всеки ден се предлага Английски език, който е под формата на забавление. Както и игри навън сред природата.