Ще се наблегне на четири основни теми, които ще бъдат изяснени с казуси и упражнения.
Лидер и/или мениджър
Отличителни черти на по-добрия мениджър. Ще се обсъдят качества на великия лидер. Седем различия и седем синергични ефекта между мениджър и лидер. Ще се разясни модел за успешно ръководене на отдел (фирма) - четирите базисни елемента на управлението.
Доверие
Доверието е основно умение, което е добре да се научим да прилагаме.
Лидерът вдъхва доверие при първа среща. Дългът му е да запази доверието и да го развие във взаимно, двупосочно.
Всеки от екипа трябва да се чувства комфортно да говори с вас или за вас, така се изгражда среда, в която служителите доверяват своите усилия.
Истинските лидери знаят, че изграждането и поддържането на доверието е ключово. Те осъзнават, че то изисква време, но може да бъде сринато за един миг.
• 6-те качества на истинския лидер;
• Комуникационният процес;
• Как да въздействаме с невербална комуникация;
• Как да създадем положителен тон на разговора.
Делегиране
Кога и как се учим да делегираме права и задължения? Делегирането като осъзнато действие, а не неизбежно разтоварване от задачи и не интуитивно справяне. Ще си отговорим на въпросите:
• Защо не делегират мениджърите?
• В кои случаи трябва да делегирам?
• Как се случва делегиране по принуда?
Приоритизиране
Приоритизирането и планирането са сред важните лидерски умения.
• Модел "важност - спешност";
• Модел АБВ;
• Още 5 правила и принципа за приоритизиране;
• Справятне с отлагане и бавене на задачи;
• Приоритизиране на дейностите за постигане на максимална ефективност.
Програма на семинара:
08:45 - 09:15ч - Регистрация на участниците
09:15 - 09:30ч - откриване на семинара и запознаване между участниците
Първи панел
09.30 - 11.00ч - Тема 1 - Лидер и/или мениджър
• Отличителни черти на по-добрия мениджър.
• Качества на великия лидер.
• Седем различия и седем синергични ефекта между мениджър и лидер.
• Модел за успешно ръководене на отдел (фирма) - четирите базисни елемента на управлението.
• Вечната промяна - как да се възползвам от нея.
• Управленски казус "Наводнени служители" и анализ.
• Как да стана Изпълнителен директор / Прокурист?
11:00 - 11:30ч - Кафе пауза
Втори панел
11:30 - 13:00ч - Тема 2 - Доверие
Доверието е основно умение, което е добре да се научим да прилагаме.
Лидерът вдъхва доверие при първа среща. Дългът му е да запази доверието и да го развие във взаимно, двупосочно.
Всеки от екипа трябва да се чувства комфортно да говори с вас или за вас, така се изгражда среда, в която служителите доверяват своите усилия.
Истинските лидери знаят, че изграждането и поддържането на доверието е ключово. Те осъзнават, че то изисква време, но може да бъде сринато за един миг.
В този модул ще се отработят следните умения:
• 6-те качества на истинския лидер;
• Какъв е комуникационният ми стил - тест 1;
• Комуникационният процес;
• Как да въздействаме с невербална комуникация;
• Как да създадем положителен тон на разговора;
• Лидерски стилове (4) - ситуационна перспектива;
• Качества на ефективния и ефикасен Лидер;
• Главната цел на Мениджъра спрямо служителите е …;
• Инструменти за въздействия върху поведението на служителите.
Дискусия
13:00 - 14:00ч - Обедна почивка - обяд в ресторанта на хотел Будапеща
Трети панел
14:00 - 15:30ч - Делегиране
Кога и как се учим да делегираме права и задължения? Делегирането като осъзнато действие, а не неизбежно разтоварване от задачи и не интуитивно справяне.
• Защо не делегират мениджърите?
• В кои случаи трябва да делегирам?
• 5 фактора, влияещи върху делегирането.
• Модел на делегиране по принуда.
• 10 нива на отговорност.
• Кому кои задачи да делигирам?
• 11-стъпков модел за делегиране.
• Тест "Умея ли да делегирам".
• Десет ситуации от практиката.
• Управленски казус "Премии и алкохол" и анализ.
Дискусия
15:30 - 16:00ч - Кафе пауза
Четвърти панел
16:00 - 17:45ч - Приоритизиране
Приоритизиране на дейностите за постигане на максимална ефективност.
Приоритизирането и планирането са сред важните лидерски умения.
Когато имаме седмичната си програма, планирането на утрешния ден може да бъде извършено и по по-опростена схема.
• Модел "важност - спешност";
• Модел АБВ;
• Още 5 правила и принципа за приоритизиране;
• Справяне с отлагане и бавене на задачи;
• Приоритизиране на дейностите за постигане на максимална ефективност.
Приоритизиране на утрешния ден - задачите се подреждат в три групи:
a) Задачи, които задължително трябва да свърша утре.
b) Задачи, които е препоръчително да свърша утре.
c) Задачи, които ще свърша, ако остане време.
Дискусия
17:45 - 18:00ч - Закриване на семинара и връчване на сертификатите за участие
Повече за Лектора:
Владислав Цветанов има 20 годишен управленски опит в български и мултинационални фирми в секторите международна спедиция, логистика, дистрибуция, туризъм, реклама, банково дело и бързооборотни стоки.
Понастоящем е бизнес консултант и ментор в областите: мениджмънт, маркетинг и продажби; лектор на семинарни обучения. Защитил е дисертация на тема "Управление на растежа чрез интернационализация на дейността" към катедра "Предприемачество", УНСС, София. Управляващ партньор е на Академия за Лидери, като споделя част от мениджърския си опит на: www.academy-for-leaders.bg. Помага на личности и компании да постигат по-високи резултати. Владислав Цветанов е магистър по Маркетинг и Мениджмънт. И въпреки, че практиката е неговото амплоа, твърдо вярва, че: "Практиката без теория е куца, теорията без практика - сляпа! Областите, в които Владислав Цветанов е най-полезен, са: Лидерски и мениджърски умения, Кариерен мениджмънт и менторство, Управление растежа на компанията, Интернационализация на дейността, Стратегически маркетинг, Управление на маркетинга, Оценка на бизнес идеи, Разработване и внедряване на бизнес идеи.