Балет "Арабеск" представя два от най-успешните и играни спектакъла, любими не само на българската, но и извън границите на страната публика - "Carmina Burana" - музика - Карл Орф, хореография - Боряна Сечанова, Костюми - Цветанка Петкова-Стойнова и "Болеро" - един от емблематичните спектакли на балет "Арабеск" - музика - Морис Равел, хореография - Маргарита Арнаудова, костюми - Мария Трендафилова.
"Кармина Бурана"
Музика - Карл Орф
Хореография - Боряна Сечанова
Костюми - Цветанка Петкова-Стойнова
Репетитор - Олеся Пантикина
Солисти: Мариана Крънчева, Васил Дипчиков, Петя Колева, Стефан Вучов, Станислав Димитров, Филип Миланов
Участват: Александра Савова, Андрея Андонова, Виктория Петрова, Елизабет Якимова Стефка Табакова, Таня Кацарова, Теодора Друмева и Валери Миленков, Ервин Есен, Наско Николчов, СветлозарТинев, Филип Миланов, Чан Тхе Чунг
"Кармина Бурана" - знаменитото произведение на немския композитор Карл Орф бе поставено специално за турнето на Балет "Арабеск" в САЩ, където изправи на крака четирихилядните задокеански зали със своето изпълнение.
За българската публика концертната версия на "Carmina Burana" не представлява ново и непознато явление. В репертоара на балет "Арабеск" има вече две сценични версии на ораторията - от 1972 г. на италианския хореограф Хуан Корели и от 1988 г. на големия български хореограф и дългогодишен директор на балет "Арабеск" Маргарита Арнаудова, съвместно с Пловдивската опера.
"Арабеск" има удоволствието да представи на вниманието на любителите на балетното изкуство в България нова балетна версия на знаменитото произведение на Карл Орф "Carmina Burana".
Хореографът Боряна Сечанова търси най-близкия танцов еквивалент на песните, чиито изключително поетични средновековни текстове са витални и иронични. Подобен нюанс носи и музиката на Карл Орф. Танцьорите с цялото богатство на своята съвременна чувствителност улавят с телата си ироничността на ситуацията, в която човекът живее с вярата, че е господар на живота си, докато е направляван и манипулиран от прищевките на Съдбата. Именно Съдбата, която ту издига, ту убива, утешава с напразни надежди и върти колелото на човешкия живот, е основният персонаж в "Carmina Burana". Тя е основен фактор в развитието на отношенията между момчето и момичето, които се пренасят върху всички останали танцьори.
Костюмите на художничката Цветанка Петкова-Стойнова са решени в стилистиката на средновековието, но със съвременна трактовка, която изисква хореографията на Боряна Сечанова. Търсен е виц в костюма, което провокира художника да използва различни аксесоари, маски, феерия от цветове и материи, които засилват многообразието на образите в спектакъла.
Сега публиката може да види блестящото изпълнение на танцьорите, които с цялото богатство на своята съвременна чувствителност улавят с телата си ироничността на ситуацията, в която човекът живее с вярата, че е господар на живота си, докато е направляван и манипулиран от прищевките на Съдбата - Съдбата, която ту издига, ту убива, утешава с напразни надежди и върти колелото на човешкия живот
В програмата е включено и експресивното и завладяващо "Болеро"
Музика - Морис Равел
Хореография - Маргарита Арнаудова
Костюми: Мария Трендафилова
Репетитор - Олеся Пантикина
Солисти: Константина Ханджиева, Асен Наков, Васил Дипчиков, Стефан Вучов,
Участват:: Александра Савова, Андрея Андонова, Виктория Петрова, Петя Колева, Стефка Табакова, Теодора Друмева и Валери Миленков, Ервин Есен, Светлозар Тинев, Филип Миланов
"Болеро" е един от емблематичните спектакли на балет «Арабеск», останали в наследство от голямата хореографка и директор на трупата Маргарита Арнаудова. Той неизменно присъства в репертоара на трупата, когато «Арабеск" гостува със свои програми не само в страната, но и почти във всички задгранични турнета. Спектакълът е поставен за пръв път през 1987 г
"Болеро" носи силно изразена програмност и впечатляваща атмосфера, където балетното движение е стилизирано в ритъма на испанския танц.
Заслуга за експресивната колоритност на танца има полифоничността в хореографията на Маргарита Арнаудова. Това изпълнение в началото на новия век е нашият дълбок поклон пред нейния оригинален талант.
"На тръгване, след като бяхме гледали зашеметяващия спектакъл в събота в "Коронадо тиътър", знаехме, че сме били свидетели на нещо необикновено, чиято магия завладя пълната догоре зала - беше приковаващо изживяване", пише Rockford Register Star. USA, 2006