Ще имате възможност да я видите Ейми Пфимер (САЩ) в ролята на Виолета Валери - жената, за която любовта е едновременно дар, наказание и прошка.
Диригент на спектакъла е Максим Самаров (САЩ), в останалите роли ще видите солистите Милко Михайлов, Иван Кабамитов и др.
"Травиата" е една от първите опери, изнесени от Оперната дружба в България. Премиерата се е състояла през 1910 година под диригентството на Тодор Хаджиев. Режисьор е К. И. Михайлов- Стоян. Първото представление на операта в Стара Загора е на 30 Юни 1928г, с диригент Александър Георгиев, режисьор Димитър Христов, художник Г. Карл. Следват премиери през 1944г, 1946г, 1953г, 1974г, 1987г, 1992г, 2000г.
На 2 Юни на сцената на Държавна опера - Стара Загора ще видите най-новата премиера на операта "Травиата" на старозагорска сцена с режисьор-постановчик Франк-Бернд Готшалк (2011г), сценограф и художник на костюмите Борис Стойнов, хореограф Андреас Песлер.
Старозагорската публика познава Ейми Пфимер и Максим Самаров от спектакъла на операта "Мадам Бътерфлай" от Дж.Пучини през Май 2015г.
Диригентът Максим Самаров е роден в Москва, Русия в семейство на музиканти. Започва заниманията си с музика на 5-годишна възраст. Учи виолончело в Детско-юношеския колеж на Московската консерватория и по-късно в Музикалната академия в Йерусалим и Southern Methodist University. Изявява се като солист на виолончело, гастролира като солист и оркестрант в съставите на камерни и филхармонични оркестри в Русия, Европа, Израел и Съединените щати. Получава диплома по оркестрово дирижиране от Университета на Мисури - Kansas City и Мичиганския държавен университет, учи интензивно с Кенет Кислър в летни семинари и уъркшоп.
В момента Максим Самаров е директор на оркестъра в Университета в Тулейн, където преподава камерна музика. Има изяви като гост-диригент с Плевенската и Русенска филхармонии, в Букурещ, Румъния, както и записи на Симфонии #4 и #7 от канадския композитор Алън Белкин. Максим Самаров има и авторски композиции.
Сопраното Ейми Пфимер има богат и разнообразен репертоар, включващ роли от оперни и оперетни заглавия, кантатно-ораториални творби, мюзикъли. Пяла е в САЩ, във Франция, Германия, Канада и Англия. Има изяви с Лондонския симфоничен оркестър, Staatsphilharmonie Райнланд-Пфалц, с филхармонията на Луизиана, Хоровото общество на Балтимор - заедно с покойния пианист и композиторът Дейв Брубек. Гостува на сцените на оперните театри в Монреал и Ню Орлиънс, Гранд Опера в Балтимор, пее със Симфониетите на Илинойс и Санта Барбара и др. В репертоара ѝ са централните сопранови роли от оперите Бохеми, Мадам Бътерфлай, Травиата, оперетата Веселата вдовица и др.
Ейми Пфимер има магистърска степен по музика от Университета Лойола на Ню Орлиънс и бакалавърска степен по музика от щатския университет на Луизиана. От 2012г е професор по пеене в Университета в Тулейн.
История на създаването на операта "Травиата":
Верди се запознава с нашумелия роман на Александър Дюма - син още през 1848г, когато е отпечатан. Веднага у него се появява мисълта да напише опера върху този сюжет. А когато през 1852г композиторът вижда в Париж преработения в драма роман "Дамата с камелиите", той възлага на редовния си литературен сътрудник Франческо Мария Пиаве да напише либретото. Естествено съдържанието на драмата е предадено в съкратен вид, променени са имената, дори и заглавието - Травиата (заблудената, безпътната).
Премиерата на операта се е състояла на 6 Март 1853г във Венеция и е образец в историята на колосалните провали. В едно писмо от 7 Март с.г. Верди пише на приятеля си Емануеле Муцио: "Снощи Травиата претърпя фиаско. Дали вината е моя или на певците, ще отсъди времето." Причината за този провал не е нито в музиката, нито в либретото. За съжаление, певците не са се оказали на нивото на прекрасната Вердиева творба. Но като един мъдър човек Верди дори не търси причините за този провал. Той просто оставя на времето да се произнесе. И времето отсъжда! Скоро операта Травиата става най-популярната опера на Верди. Камелиите се превръщат в най-модните цветя на епохата и остават такива чак до края на 19 век. Един букет от тях струвал 250 франка - внушителна за времето си сума. Постепенно славата на камелиите намаляла, но не и на операта. "Травиата" се играе във всички театри по света и до днес, почти 160 години след създаването й. Прав е бил Дюма, който след като слуша Травиата казва: "След петдесет години никой не би си спомнил за моята "Дама с камелиите", но Верди я обезсмърти."